Kundservice
FAQ
Vanliga frågor (FAQ) /
Varför har jag fått en kreditupplysning?
Vi som butik utför själva inte några kreditupplysningar, utan det är Klarna (ägaren av den betallösning vi använder) som genomför dessa vid köp för att ta reda på om du har möjlighet att betala via delbetalning eller Klarna Konto. Kreditupplysningar är registrerade i 12 månader, därefter behöver en ny kreditupplysning tas. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, som exempelvis banker.
Kreditupplysningar gjorda innan 2023-11-16
Är din order lagd innan 2023-11-16 då vi fortfarande använde Qvickly som betalleverantör, gäller nedanstående information.
Citat från Qvickly:
“Vi hämtar en kreditupplysning i de fall du väljer att slutföra en betalning med faktura eller delbetalning. Detta gör vi för att kunna bedöma huruvida vi kan erbjuda dig att betala senare. Kreditupplysningen hämtas via Creditsafe och är inget som påverkar din kreditvärdighet. Du mottar alltid en omfrågandekopia från Creditsafe, oavsett utfall.”
“Vi hämtar en kreditupplysning i de fall du väljer att slutföra en betalning med faktura eller delbetalning. Detta gör vi för att kunna bedöma huruvida vi kan erbjuda dig att betala senare. Kreditupplysningen hämtas via Creditsafe och är inget som påverkar din kreditvärdighet. Du mottar alltid en omfrågandekopia från Creditsafe, oavsett utfall.”
För mer information om kreditupplysningar från Qvickly, se Qvicklys FAQ Kreditupplysning -> “Ni har tagit en kreditupplysning på mig. Varför?”.
Publicerad: 2024-01-05
Uppdaterad: 2024-01-05
Uppdaterad: 2024-01-05
Ångerrätt & retur
Beställning
Betalsätt
Butiker
Fraktsätt & Leverans
Letar du efter guider om hur du använder våra produkter?