Mitt paket är försenat! Varför?
En försening kan uppstå hos våra leveranstjänster och logistikföretag ifall de har hög belastning, problem på sina terminaler eller om några uppgifter är fel på leveransadressen. Är det fel på leveransadressen eller saknas namn på brevlådan kan det skickas tillbaka till oss.
Vi rekommenderar frakt via PostNord Mypack Collect/Home, Budbee Box/Home samt PostNord Rekommenderat Brev för smidigast och säkrast leverans.
Om du misstänker att det är något fel på uppgifterna, vänligen förbered då svar på följande frågor och kontakta oss:
- Står ditt namn på brevlådan?
- Stämmer leveransadressen exakt?
- Är ditt telefonnummer för SMS-avisering korrekt?
- Har du mottagit ett spårningsnummer av oss ännu via e-post?
- Har försändelsen dykt upp i din PostNord eller Budbee-app?
- Har du mottagit ett kvitto på din order?
PostNord Varubrev – begränsad spårning
Om du beställt frakt via PostNord Varubrev så är spårningen begränsad, vilket innebär att vi inte kan se när den kommer fram. I vissa fall kan man dock se en estimerad leveranstid.
Om försändelsen skulle komma till ett ombud så blir du isåfall aviserad om detta, vanligtvis inom 24h efter ett leveransförsök.
Normal leveranstid är 1-3 helgfria vardagar efter utskick för Inom Sverige.
Till Norge är normal leveranstid 10-15 helgfria vardagar efter utskick. Försändelserna kan också ta upp emot 20 dagar efter utskick och denna tiden beror på hur lång tid tullklareringen för paketet tar, ej medräknat med tiden det tar för dig att bifoga/skicka in tulldokument efterfrågade tull/tolldokument.
PostNord MyPack & Rekommenderat brev
Väljer du MyPack Collect eller Rekommenderat Brev så har du alltid full spårning, tillgång till leveransdatum och tillsammans med Mypack Collect Utlämningsställe och Rekommenderat Brev så kommer dina försändelser alltid till postombud. Det går nu även att välja Mypack Collect till Paketbox vilket är ett smidigt alternativ som låter dig hämta ditt paket i en Paketbox istället.
PostNord Mypack Home
PostNord Mypack Home erbjuder hemleverans utav ditt paket, du får även full spårning utav ditt paket. Detta fraktalternativ erbjuder hemleverans hem till dörren under eftermiddagen och kvällen. Efter Posten har mottagit försändelsen från oss så kommer dem i första hand att kontakta dig för att boka en utleverans, om du inte besvarar detta meddelande från dem så kommer försändelsen automatiskt att gå till ett ombud i närheten så det är oerhört viktigt att ha koll på om dem försöker ta kontakt med dig.
Budbee Box & Budbee Home
Med fraktalternativen från Budbee så har du full spårning för försändelsen från tillfället när din försändelse upphämtas, du kan välja att antingen följa spårningen via användning utav Budbee-App som du kan finna här, eller genom användning utav spårningslänken som kommer att skickas via mail till dig.
Budbee Box – Erbjuder frakt till ett valbart paketskåp, detta gör att du kan hämta upp ditt paket när det passar dig.
Budbee Home – Denna fraktmetod erbjuder hemleverans med Budbee till dörren på eftermiddagar och kvällar.
Våra försändelser med Budbee hämtas upp varje vardag under veckan, vi rekommenderar att du placerar din beställning på dagen innan önskad upphämtningsdatum för störst chans till att ditt paket kan skickas i god tid.
Min försändelse är väldigt sen, vad händer nu?
Är en försändelse över 7 vardagar försenad efter inlämning så brukar vi normalt sett göra ett nyutskick efter kontroll av uppgifter och spårning. Är det dock fel adressuppgifter som angetts, debiterar vi för frakten av ett nyutskick.
Mitt namn står ej på brevlådan, hur löser jag det?
Detta löser du genom att antingen sätta ditt efternamn (för den som står på brevlådan) på adressrad två i leveransadressen i samband med beställning, alternativt skriva C/O Namn Efternamn (för den som står på brevlådan) på adressrad två i leveransadressen.
Ordrar som läggs på helger
Om du beställer hos oss under en helg, röda dagar eller kvällstid så skickas din försändelse tidigast nästa vardag. Leveranstiden börjar räknas från och med att Budbee/PostNord har hämtat försändelsen.
Underlätta din spårning med PostNord & Budbee appar
För att spåra din beställning för leverans inom Sverige är det allra smidigast att ladda ner PostNord/Budbee App. Detta eftersom att det är en smidig lösning och med hjälp utav en app så registreras automatiskt försändelser kopplade till ditt telefonnummer eller din e-postadress direkt i telefonen. Då får du information om vart din försändelse har tagit vägen och när du kan hämta ut det.
Du kan hitta mer information om PostNord-appen via följande länk:
http://www.postnord.se/app-postnord
Du kan finna Budbee-appen via följande länk:
https://budbee.com/se
Uppdaterad: 2025-03-13