Meny

Inställt land:
Vapes.se Vapes.se logotype

OBS! Kontrollera att det är Vapes.se (Vapes Lidköping AB) du har handlat ifrån först gällande reklamation eller ångerrätt.

Returformulär
Ange det namn som ordern lades i. Det är endast du som står som beställare som kan hantera din order.
Ange den e-postadress som ordern lades med.
Vi har ingen telefonsupport i dagsläget, men behöver telefonnummer för aviseringar vid utskick.
Om du har bytt adress så ber vi dig att skriva din nya adress ovanför. Om det är samma som i tidigare order så kan du bortse från detta fält.
Om frågan gäller en befintlig order, vänligen skriv ditt ordernummer här. Du hittar det på din orderbekräftelse som skickades via e-post. I dagsläget består våra ordernummer av # följt av 6 stycken siffror, exempelvis #123456.
Ångerrätten gäller inte för e-juice, då dessa klassas som livsmedel.
Exempel: Eleaf iStick 75W Mod
Om det är en reklamation så vill vi ha (om möjligt) produktens serienummer. På din originalförpackning står ett serienummer, oftast utmärkt med 10-15 siffror med beteckningen S/N (Serial Number). Detta underlättar och snabbar upp reklamationsprocessen. De flesta SMOK-produkter har serienumret på det yttre pappersfodralet som sitter runt lådan.
Om det är flera stycken av samma vara, skriv det här hur många varor det är.
Vid ånger: Vid distanshandel får du enligt lag öppna en vara för att kolla på den, men om det uppstår repor, kladd, synliga märken eller liknande så innebär det att ångerrätten bryts. Detta innebär inte att du får använda den dock, endast kolla på den. Förpackningen ska vara i nyskick och alla tillbehör måste vara med för att vi ska kunna ta emot returen. Paket med coils där någon av de individuellt förseglade coilsen är öppnade är ej godkänt för retur då vi inte kan sälja dessa styckvis.
Ångerrätten gäller inte för använda produkter. OBS! Paket med coils där någon av de individuellt förseglade coilsen är öppnade är ej godkänt för retur då vi inte kan sälja dessa styckvis.
Om du har en defekt produkt eller något som inte fungerar som det ska, beskriv då utförligt vad som är fel, vad du har testat och hur det började hända. Om du ångrar en vara, vänligen skriv anledning. Vi kan komma att efterfråga bilder/filmer för att snabba på reklamationsprocesser.
Om du själv kan skriva ut en retursedel (som vi bekostar) så snabbas ärendehanteringen upp avsevärt. Om inte, så måste vi först skicka en retursedel till din adress.
Om problemet är tydligt och du har möjlighet att filma serienummer samt problemet i samma video (i en ljus miljö) så kan vi ibland hantera reklamationer utan att behöva ta in din vara på retur först. Om du inte har serienummer men kan filma problemet, så hjälper det oss att felsöka din produkt snabbare när vi tagit in den på retur.
Innehar giltig legitimation & kan hämta ut paket hos PostNord ombud
Detta frågar vi ifall vi behöver lösa ett nytt utskick i vissa kundärenden.
Vår åldersgräns gäller alla köp oavsett vara och vi erbjuder inte kundsupport till någon som är minderårig. Vid behov utför vi ålderskontroll via begärande av legitimation.
När du kontaktar Vapes.se via e-post, så lagras ditt e-postärende och din kontaktinformation hos oss. Detta är nödvändigt för att vi ska ha möjlighet att slutföra ditt ärende och för att kunna kontakta dig om det skulle vara behov för uppföljning. För mer information, se vår Integritetspolicy.
Sending